האולפן של ערו ינקו - חדרה

האולפן של ערו ינקו - חדרה

אולפן הקלטות בחדרה - ערן ינקו

ערן ינקו אולפני הקלטה - חדרה פועלים מזה 10 שנים בתחום ההקלטות ועריכת סאונד.

האולפן ממוקם באזור התעשיה הצפוני של העיר חדרה ונותן שירותי הקלטה מגוונים, הכוללים הקלטות לאירועים (ברכת כלה, בר מצווה, בת מצווה, שיר לימי הולדת) ועוד...

אולפן ההקלטות של ערן ינקו נותן שירותי הקלטה מהמתקדמים ביותר עם תוצאות סאונד מדהימות.

האולפן כולל שלושה חדרים (חדר מכשירים, חדר אקוסטי, חדר קפה) והכל באווירה רגועה חמימה וביתית.

יום שלישי, 2 באוגוסט 2011

אולפן הקלטות בחדרה - ערן ינקו ( mastering )

הרבה שואלים אותי על תחום המאסטרינג, אך שיר צריך להגיע לאולפן למאסטרינג וכיצד מבצעים דבר זה.

הקדמה :

אתחיל ואומר ששיר אחרי מיקס באיכות 16 ביט ו HZ 44100 סטיריאו יספק בהחלט למרות שיש שחושבים
שאם הם עובדים ב 24 ביט האיכות תשתנה, לא אכנס לכך אבל אומר רק ש 16 ביט ו 24 ביט הם בסך הכל צורות
עבודה של המחשב ואינן באמת משפיעות על האוזן האנושית,אם אתם באמת רוצים להרגיש הבדל אתם מוזמנים
לשנות את מהירות ההקלטה מ 44100 ל 96000 HZ ואז תרגישו בהבדל,אבל לא להאשים אותי אם הכונן
שלכם יקרוס באיזה שהוא שלב.
נסו לחשוב על מהירות ההקלטה כאל מנוע המסתובב ועליו סרט מגנטי, ככל שהמנוע מסתובב יותר מהר ניתן במהלך
שניה אחת להקליט  יותר מידע על גבי הסרט המגנטי מאשר מנוע המסתובב בחצי מהמהירות לשניה אחת.
מכאן ניתן לקבוע כי ככל שניתן לקלוט יותר מידע במהלך שניה אחת כך תגדל איכות ההקלטה.
יש לקחת בחשבון שבשל מגבלה של האוזן האנושית אנחנו לא שמים לב להבדלים דקים בתדרים הגבוהים מאד והנמוכים
מאד,לכן שימרו את עבודתכם לפי הנתונים שציינתי בהתחלת ההקדמה.

הקובץ לעריכה דיגיטלית (mastering) :

לכל מי שעובד בסביבת קיובייס (cubase), חשוב מאד להוריד מיקס של השיר לא בצורת mixdown אלא
בצורת שמיעה והקלטת השיר תוך כדי.
דבר זה מבטיח כי כל הפרמטרים הכוללים ווליום אפקטים ואוטומציה יתפקדו במיקס בדיוק כמו שתכננתם, כי לעיתים
בזמן הורדת מיקס בצורת mixdown חלק מאפקטים וצלילים של חברות צד שלישי (כלים וירטואלים) לא ירדו
במיקס בווליום שתכננתם להם.

מומלץ לעבוד במיקס ללא קומפרסור או לימיטר היושב על ערוץ היציאה הראשי וכך אולי לעבוד קשה יותר אבל נכון
יותר,כיוון שדחיסה במיקס רק תפריע לביצוע המאסטרינג.
במקרה וכן השתמשתם בסוג של מייצב ווליום על המיקס יש לשלוח את המיקס הסופי כאשר מייצב הווליום עובד כמה שפחות ומשפיע יותר על תיקון קצוות המיקס ולא משפיע את ווליום המיקס.
מיקס נכון צריך להיות מאוורר כאשר נקודות הפיק של הגל צריכות להיות באזור ה 6- דיבי..

ניתן לשלוח למאסטרינג מיקס המחולק לפלייבק,שירה וקולות כאשר בשלב המאסטרינג הם ישולבו יחד.

ביצוע המאסטרינג (mastering) :

קודם כל חשוב לדעת ששלב זה מתבצע על מערכת עריכה דיגיטלית  מאד איכותית ביחס לקיובייס ולא כמו קיובייס
בסביבת עבודה של עריכה דיגיטלית אמיתית אין משמעות למילה latency כי פשוט אין איחורים השהייה או כל דבר
אשר ישפיע על מהירות התגובה של העריכה.
שנית,לעריכה דיגיטלית אמיתית חייבים להצטייד בשעון vu אם רוצים להיות בטוחים בעוצמת השיר הסופי.
אינני יכול לספר סודות מקצוע רק אומר כי העריכה הדיגיטלית מתבצעת בשלב אחד של עיבוד מלחיצת הplay
ועד ה fade out בסוף השיר.

בשלב העריכה הדיגיטלית משיגים מספר דברים שלא הושגו במיקס.
ווליום, גוון לשיר, הרחבת תחום התדרים, עידון הקולות , הוספת ברק לשיר, טיפול בתדרים נמוכים המפריעים והכי חשוב חיבור כל כלי הנגינה והשירה יחד שתתקבל הרגשה שהכל מלוכד יותר.
מערכת דיגיטלית אמיתית למאסטרינג תגיע לעוצמה סופית ללא הרגשה של דחיסת הקומפרסור ושעוני ה vu יראו את המחט
נוגעת ב 0 דיבי ואיננה חוזרת אחורה יותר מדיי.

מומלץ לתת שם נכון לקובץ שעבר עריכה דיגיטלית כיוון שהרבה מערכות אודיו במכוניות מזהות את שם השיר שנצרב
על הדיסק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למספר 050-7-260263




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה